• "Dar serca"-świąteczna paczka

• Wzorem lat ubiegłych, w okresie zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia pragniemy pomóc osobom potrzebującym z terenu naszej gminy. Potrzeby osób zostały wysłane w wiadomości przez e-dziennik.  Dary zostaną przekazane do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku, a następnie do wskazanej osoby.

Podarunki prosimy dostarczyć do świetlicy szkolnej do 16 grudnia.

Szkolny Klub Wolontariatu /wyt.M.Luka-Głowik/

• Międzynarodowy Dzień Wolontariusza

• 5 grudnia nasi wolontariusze obchodzili swoje święto. Na tę okazję uczennice klas 8 przygotowały dla klas młodszych "Bajkę o pomaganiu".  Klasy młodsze stworzyły "Drzewo dobrych uczynków".

Nasi wolontariusze biorą udział w wielu akcjach, jak również angażują się w pomoc na terenie szkoły.

Chcielibyśmy również poinformować, że wolontariuszka naszej szkoły-Maja Kaczmarek została wyróżniona w konkursie "Wolontariusz Powiatu Bydgoskiego 2022"

Gratulujemy!!!

Cieszymy się, że mamy tak zaangażowanych uczniów w promowanie idei wolontariatu. Dziękujemy za Wasze wielkie serca, za to, że poświęcacie swój czas. Opiekunowie SKW- /wyt.M.Luka-Głowik/

• Zajęcia SKS

• Informuję, że zajęcia SKS zostają zawieszone do końca semestru 2022/2023 ze względu na niską frekwencję uczniów.

wyt/W. Kwiatkowski/

• Wyjście do teatru

• Dnia 01.12.2022 r. klasy IV-VI pojechały do bydgoskiego Teatru Kameralnego na spektakl "Opowieści z Narnii" w reżyserii Gabriela Gielzky'ego. Poznaliśmy tam wspaniałe przygody czworga rodzeństwa w czarodziejskiej krainie oraz niesamowite postacie: Fauna Tumnusa, Białą Czarownicę i lwa Aslana. Po przedstawieniu mieliśmy okazję pozować do wspólnego zdjęcia z głównymi bohaterami i zdobyć od nich autografy. Przed powrotem do Maksymilianowa poszliśmy zobaczyć przepiękną choinkę, stojącą na Starym Rynku. Wyjazd do teatru okazał się bardzo udany i pełen niezapomnianych wrażeń.

aut. Agata Kruk  /wyt.M.Luka-Głowik, M.kaźmierczak/

• Dzień Pluszowego Misia

• 25 listopada odbył się Dzień Pluszowego Misia. Uczniowie z tej okazji przynieśli na zajęcia swoje ulubione pluszaki.

Odbył się również konkurs plastyczny. Zadaniem konkursowym było wykonanie dowolnego misia. Kreatywność naszych uczniów przerosła nasze oczekiwania, za co serdecznie im gratulujemy. Pośród prac malowanych, rysowanych i wyklejanych ręcznie znalazł się miś wykonany z ręczników.

Główną atrakcją tego dnia był sam Kubuś Puchatek, który odwiedził w tym dniu naszą szkołę. Uczniowie mogli przybić mu "piątkę" i zrobić sobie zdjęcie. A.Jaskulska /wyt.M.Luka-Głowik/

• Odpłatność za obiady

• Szanowni Państwo !

Informuję, że odpłatność za posiłki  w  grudniu 2022r.  będzie odpowiednio wynosić :

- wyżywienie w przedszkolu  ( 21 x 12 zł za posiłki ) - 252 złote

- opłata za obiady  (16 x 5 złotych za obiad)  - 80 złotych

Wszelkich informacji udziela Pani  Agata Rzepecka  (tel. 786-874-023 lub 52 381-87-13 wew. 31  w  godzinach pracy 7:00 - 15:00 )

Prosimy o terminowe regulowanie należności w wysokości ustalanej na dany miesiąc. Wpłynie to na lepszą organizację pracy , przez co unikniemy wielu nieporozumień.Płatność za posiłki do 10  grudnia  2022r.  na konto szkoły:

BS Oddział Osielsko  66 8142 0007 0302 9056 2000 0104

Tytułem: Opłata za wyżywienie za miesiąc grudzień

Imię i nazwisko dziecka  / ucznia ............................,

• Fluoryzacja

•       Informuję, że w dniu 30 XI ( środa) i 1 XII (czwartek) 2022r. w godzinach od 8:00 do 13:00 odbędzie się fluoryzacja zębów dzieci  z klas I-VI. Fluoryzacja będzie przeprowadzona przez pielęgniarkę szkolną.  /aut. Maria Miszewska/

• /wyt. W. Kwiatkowski/

• „BAJECZNY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU”

• Dnia 15 listopada na zaproszenie grupy przedszkolnej„ Motylki” do naszej szkoły  przybyli aktorzy „ Teatru Bajecznego” z Bydgoszczy z przedstawieniem „Zacny Muchomorek”. Sala 22 na godzinę zamieniła się w prawdziwy teatr. Na widowni oprócz Motylków zasiedli koleżanki i koledzy z sąsiednich grup przedszkolnych (Pszczółki i starszaki). Mali widzowie z dużym zaciekawieniem słuchali tego, co działo się na scenie. Mieli okazję poznać nową piosenkę, mogli zatańczyć, a przede wszystkim zobaczyć przygodę rodzeństwa, którym Muchomorek spełnia życzenia. Oprócz radości uczestników, spektakl skłaniał do refleksji – ukazał dzieciom, że chciwość nie popłaca a prawdziwe bogactwo znajduje się w sercu.

Bajka bardzo się wszystkim podobała. Skradła serca  publiczności, zarówno wśród dzieci jak i dorosłych.

Dziękujemy aktorom za świetny występ.

wyt. /M. Nowakowska/ /Ł. Bazelak/

• Wycieczka - Częstochowa, Kraków, Zakopane

•      W dniach 14-16 listopada uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę na południe Polski.

Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od przystanku w Częstochowie, gdzie zwiedziliśmy sanktuarium wraz z zakonem Ojców Paulinów. Na Jasnej Górze wzięliśmy także udział w odsłonięciu obrazu Matki Bożej Częstochowskiej. Następnie wyruszyliśmy w dalszą podróż do Zakopanego, dokąd dotarliśmy dopiero wieczorem.

Drugi dzień naszej wycieczki upłynął nam na zwiedzaniu zimowej stolicy Polski. W pierwszej kolejności udaliśmy się do Muzeum Karola Szymanowskiego, gdzie mieliśmy okazję obejrzeć pamiątki zgromadzone po tym słynnym kompozytorze. Odwiedziliśmy także stary cmentarz na Pęksowym Brzyzku oraz drewniany kościół pw. św. Klemensa. Nie mogło się obyć oczywiście bez spaceru po Krupówkach, czyli reprezentacyjnej ulicy Zakopanego położonej w centrum miasta oraz bez wjazdu kolejką linowo-terenową na Gubałówkę.

Oprócz miejsc wymienionych powyżej zobaczyliśmy również Wielką Krokiew i kaplicę zaprojektowaną przez Stanisława Witkiewicza w Jaszczurówce. Odwiedziliśmy także Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego, gdzie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych faktów dotyczących fauny i flory tamtejszych okolic.

Trzeciego dnia udaliśmy się do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od odwiedzin u  Smoka Wawelskiego. Następnie udaliśmy się do Zbrojowni znajdującej się na Zamku Królwskim na Wawelu. Tam mieliśmy okazję zobaczyć różne rodzaje broni oraz średniowieczne zbroje. Kolejnym przystankiem naszej wycieczki była Katedra Wawelska. Na słynnej wieży każdy miał okazję dotknąć Dzwonu Zygmunta, a w krypcie świątyni zobaczyć groby Królewskie. Mimo deszczowej aury udaliśmy się na spacer w kierunku Rynku Głównego. W kościele Mariackim podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza a na zewnątrz wysłuchaliśmy hejnału granego z północnej wieży.

W sukienicach zakupiliśmy tradycyjne pamiątki oraz zwiedziliśmy Galerię Sztuki Polskiej XIXw.

Zarówno dla uczniów, jak i dla opiekunów wycieczka była niezwykłym doświadczeniem, wzbogaceniem i uatrakcyjnieniem procesu dydaktycznego. Poznaliśmy ciekawe miejsca naszego dziedzictwa narodowego i kulturowego, podziwialiśmy piękne widoki. Ważnym elementem naszego wyjazdu była także integracja – udało się nam na chwilę zamienić telefony komórkowe na wspólne rozmowy, grę w planszówki oraz kalambury.

Wycieczka została zorganizowana w ramach programu „Poznaj Polskę”, współfinansowana ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki dla 23 uczniów szkoły.  aut/ Sandra Wawrzyniak/

Informuję, że szkoła otrzymała dofinansowanie w ramach rządowego programu „Poznaj Polskę” w wysokości 11.812,56 zł, w którym udział wkładu własnego wyniósł 2.953,14 zł.

/wyt. W. Kwiatkowski/

• Wycieczka do Ciechocinka i Torunia – „Poznaj Polskę”

• 18 listopada, w ramach realizacji przedsięwzięcia „Poznaj Polskę” współfinansowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, zorganizowaliśmy dla uczniów klas 1-2 wycieczkę do Ciechocinka i Torunia. Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania Ciechocinka. Pani przewodnik oprowadzała nas po strefie uzdrowiskowej tego miasta, gdzie zobaczyliśmy tężnie, wokół których tworzy się bogaty w jod mikroklimat. Zwiedziliśmy również Muzeum Warzelni Soli, w którym mieliśmy okazję zobaczyć eksponaty związane z warzelnictwem i odrestaurowane aparaty do gimnastyki leczniczej. Po zjedzeniu posiłku udaliśmy się w dalszą podróż. Następnym celem naszej wycieczki był Toruń. Tam, w Muzeum Toruńskiego Piernika, wzięliśmy udział w warsztatach piernikarskich. Pod czujnym okiem mistrza piernikarstwa każdy z nas wykonywał swój toruński piernik. Wałkowaliśmy ciasto i odciskaliśmy je w ręcznie rzeźbionych, drewnianych formach piernikowych. W oczekiwaniu na wypiek pierników, degustowaliśmy pierniczki z Toruńskiej Manufaktury. Oglądaliśmy także różne zabytkowe eksponaty związane z historią piernikarstwa, wśród których na szczególną uwagę zasługiwała kolekcja drewnianych form piernikowych. Pobyt w Muzeum Toruńskiego Piernika był wspaniałą przygodą. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.

Poprzez uczestnictwo w programie "Poznaj Polskę"  mogliśmy  poznać nasze dziedzictwo narodowe i kulturowe oraz osiągnięcia polskiej nauki i techniki. Wycieczka była wsparciem dla nauczycieli i uatrakcyjnieniem procesu dydaktycznego.  aut. J. Tadrowska, E. Woźniak, K. Jankowska, K. Klimczuk /wyt.M.Luka-Głowik/

Informuję, że szkoła otrzymała dofinansowanie w ramach rządowego programu „Poznaj Polskę” dla 42 uczniów klas I-III w wysokości 3.202.16 zł, w którym udział wkładu własnego wyniósł 800,54 zł.

/wyt. W. Kwiatkowski/

• Jarmark bożonarodzeniowy

• Spółdzielnia Uczniowska i Szkolny Klub Wolontariatu organizuje jarmark bożonarodzeniowy. Zwracamy się z prośbą o wsparcie naszej akcji. Będziemy wdzięczni za każdy przyniesiony świąteczny drobiazg, Podarunki prosimy przekazać p.Emilii Górnej (klasy 1-3 i oddziały przedszkolne), p.Julicie Opara (klasy IV-VIII) do 2.12.2022 r.
            Informacje o jarmarku ukażą się w późniejszym terminie.

Opiekunowie Spółdzielni Uczniowskiej i Szkolnego Klubu Wolontariatu /wyt.M.Luka-Głowik/
        • Z życia przedszkola ....

• W ostatnim czasie w oddziałach przedszkolnych miały miejsca różne uroczystości. Obchodziliśmy Dzień Dyni, podczas którego dzieci poznały budowę dyni, mogły posmakować pysznych przetworów z dyni, rozwiązywały zagadki. Oprócz tego miał miejsce również Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Tego dnia dzieci przyszły przebrane za swoje ulubione postacie bajkowe. Ten dzień obfitował w różnego rodzaju quizy i rebusy. Gościliśmy również teatr. Przedstawienie niosło bardzo ważne przesłanie - nie liczy się bogactwo, tylko drugi człowiek. Przed nami kolejne ciekawe uroczystości i wydarzenia....

Emilia Górna /wyt.A.Górecka/

• Mikołajkowy Konkurs Recytatorski

• Serdecznie zachęcamy wszystkich uczniów klas IV-VIII do udziału w Mikołajkowym Konkursie Recytatorskim.

Wybierz wiersz dowolnego autora o tematyce zimowej i rodzinnej.

Poszukaj poezji o zimowych zabawach, pięknie zimowej aury, domowym ognisku, wsparciu rodziny... i zapisz się na konkursu swojej polonistki.

Wiersze będziemy recytować przed publicznością 5 grudnia.

M. Kaźmierczak, M. Fijałkowska /wyt.M.Luka-Głowik/

• Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek

• Dnia 5 listopada obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. W związku z tym nie mogliśmy się nie zaangażować w tak pozytywne i wesołe przedsięwzięcie. W poniedziałek na korytarzach naszej szkoły można było spotkać postaci z takich bajek jak: Kubuś Puchatek, Myszka Miki, Królewna Śnieżka, Toy Story i wiele innych. Nie obyło się również bez bohaterów Harrego Pottera. Oprócz wyjątkowych przebrań na uczniów czekały również karty pracy związane z tym świętem. Zapraszamy serdecznie do zapoznania się z galerią zdjęć i dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w organizację Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek.

Samorząd Uczniowski

S. Wawrzyniak /wyt. A. Górecka/

• Wycieczka do Poznania

•    Dnia 8 listopada 2022r. uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Poznania. Główną atrakcją wyjazdu była wizyta w Poznańskim Muzeum Pyry. Tam dowiedzieliśmy się kiedy, skąd i w jakich okolicznościach przybyły do naszego kraju tak uwielbiane przez nas pod różnymi postaciami ziemniaki (zwane po poznańsku pyrami) . Drugim przystankiem było Rogalowym Muzeum Poznania, zwane także żywym centrum poznańskiej kultury i tradycji. W tym miejscu z kolei poznaliśmy tajniki przygotowywania Rogali Świętomarcińskich, wysłuchaliśmy legendy o Św. Marcinie oraz dowiedzieliśmy się, dlaczego rogale mają kształt podkowy.

Wycieczka była dla nas wszystkich niesamowitym doświadczeniem, zwłaszcza, że nasz pobyt w zbiegł się w czasie z obchodami Święta Niepodlełości oraz wspomnieniem Św. Marcina – tak ważnej postaci dla Poznania.

Wycieczka została zorganizowana w ramach programu „Poznaj Polskę”, który jest częścią Polskiego Ładu i odbywa się przy współfinansowaniu ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki dla 45 uczniów szkoły klas IV-VIII.

S. Wawrzyniak /wyt. A. Górecka/

Informuję, że szkoła otrzymała dofinansowanie w ramach rządowego programu „Poznaj Polskę” w wysokości 3.992,80 zł, w którym udział wkładu własnego wyniósł  998,20 zł.

• Apel z okazji Święta Niepodległości

• Corocznie, 11 listopada, obchodzimy Narodowe Święto Niepodległości.

W tym roku, uroczysty apel z tej okazji, odbył się 10 listopada. Uczniowie naszej szkoły przygotowali i przedstawili montaż słowno – muzyczny, upamiętniający odzyskanie przez Polskę niepodległości w 1918 roku. Utwory poetyckie przeplatane historycznym ujęciem tematu oraz pieśni patriotyczne na tle długo dopracowywanej scenografii, wprowadziły wszystkich w podniosły i patriotyczny nastrój. "Pociąg do wolności" wjechał na stację naszej szkoły wywołując wzruszenie i radość z faktu, że po 123 latach niewoli, nasza ojczyzna powróciła na mapę Europy.

Apel przygotowali Joanna Kanabaj Nowak i Ralf Stanek  /wyt.A.Górecka/

VIIIa- p. A. Kuczborska s. 12

/wyt. A. Górecka/

• Akcja Bohater ON

• Dnia 4 listopada uczennice i uczniowie klasy 8B wzięli udział w niezwykłym projekcie.

BohaterON – włącz historię to ogólnopolska kampania o tematyce historycznej mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego, edukację społeczeństwa, a także promocję patriotycznych postaw i historii Polski XX wieku.

W ramach tego wydarzenia klasa 8B napisała podziękowania dla Powstańców, które zostały umieszczone na portalu, który jest dedykowany temu przedsięwzięciu: https://dumnizpowstancow.pl

Pisanie podziękowań zostało poprzedzone oglądaniem filmów oraz dyskusjami, które miały zapoznać uczniów z tematyką Powstania Warszawskiego.

S. Wawrzyniak /wyt.A.Górecka/

• Szkoła Podstawowa im Jana Pawła II
      • (52) 381-87-13
      • ul. Szkolna 7 86 - 021 Maksymilianowo https://spmaksymilianowo.edupage.org Dyrektor przyjmuje w sprawie skarg i wniosków we wtorki od godz. 13.00-15.00 W pozostałe dni po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. Inspektor Ochrony Danych Osobowych iod.spmax@gmail.com webmaster Łukasz Bazelak Poland